sâmbătă, 21 septembrie 2013

Un an de blog


         Pe 22 septembrie 2012 aveam sa schitez rapid o idee ce o aveam in minte de ceva timp. Aceea de a'mi creea un loc virtual unde sa'mi pot exprima propriile experiente,sa impartasesc putin din starea mea de spirit pe care o simt in fata unei cesti de ceai. Iubesc ceaiul(sau mai bine zis infuziile) in general,insa un loc cu totul special il aloc ceaiului chinezesc de care m'am atasat ireversibil. Din acest considerent am creat un blog dedicat in exclusivitate ceaiului chinezesc.Desi am invatat multe,raman la ideea ca ceaiul este si nu este un lucru exclusivist. E un paradox pe care il resimt de fiecare data cand sunt in fata  cestii. Cred ca fiecare trebuie sa'si caute un mod propriu,o cale(cha'dao) in interactiunea dintre om si frunza. Nu este un canon strict,doar un minim de atentie si dragoste. Asta reprezinta pentru mine ceaiul chinezesc,deasupra oricaror filosofii mai mult sau mai putin complicate. O simplitate minutioasa!
         Denumirea blogului mi'a venit in minte instantaneu,in timp ce savuram ceaiul acasa,in liniste. Numele nu se refera neaparat la un loc fizic,cat la  un spatiu atemporal as zice, unde evadez zilnic,fara a ma distanta totusi de ce ma inconjoara. Multumesc tuturor celor care mi'au sustinut demersul in aceasta incursiune in lumea ceaiului si le doresc sa impartasim aroma unui ceai,chiar si virtual.

4 comentarii:

Iulian spunea...

Multumesc pentru faptul ca ma pot refugia uneori in acest colt.

Assiris spunea...

Ceaiul este un motiv plăcut de a te sustrage de la nebunia cotidiană, pentru a uita de serviciu, de bani, de aprovizionare, de mâncare, de taxe, impozite, datorii și probleme. Te refugiezi intr-un colț, singur sau nu față în fața cu licoarea zeilor.

Unknown spunea...

Este ciudat cum ceaiul oolong sau ceaiul puer poate părea atât pentru a face unele probleme supărătoare par mai mici. Multumesc pentru partajarea!

Assiris spunea...

La serviciu, problema savurării unui ceai este mai dificil de soluționat și atunci am descoperit cum să o rezolv. Am găsit http://chinatea.ro/ceai-chinezesc/sticla-termorezistenta/can-termos.html cu ajutorul căruia pot face un ceai de calitate (sistemul se închide după trecerea timpului corect de infuzie, se pot face mai multe infuzii pe aceleași frunze, am o doză de ceai de rezervă în spațiul destinat pentru acest lucru și ce-i mai important mai ales iarna, ceaiul este cald mai mult timp. Săptămâna viitoare, luni sau marti îl voi primi și o să spun mai multe atunci după ce îl voi proba.